Rászálltak a fogyasztóvédők a Temu új hazai futárcégére
Sok a panasz: felszívódó futárok, eltűnő csomagok, néma ügyfélszolgálat. Az NKFH vizsgálni kezdte a Temu hazai futárcégét, az iMile Hungary-t.
Sok a panasz: felszívódó futárok, eltűnő csomagok, néma ügyfélszolgálat. Az NKFH vizsgálni kezdte a Temu hazai futárcégét, az iMile Hungary-t.
93 000 000 eurós forgalmat bonyolított fennállása során a Crimenetwork nevű illegális felület, ahol akár hamisított iratokat is lehetett venni.
A kínai platform a friss adatok szerint egy év alatt teljesen letarolta a magyar piacot, de ez nem hozta magával azt, amitől a kezdetben sokan féltek: nem ment tönkre emiatt rengeteg magyar kereskedő. A leckét mindenesetre feladta a magyar piacnak.
Hatalmasra nőtt a Kínából online rendelt csomagok száma Ferihegyen, talán a kormány Kínához dörgölőzésének köszönhetően is. Az innen Európa felé továbbgördülő kiscsomag-özön okozott is káoszt a szállítócégeknél, de már épül a kiszolgáló infrastruktúra. Az üzleti lehetőségre kínai cégek mellett a kormányzattal közeli kapcsolatokat ápoló tőke is rárepült.
Megnézte a Magyar Nemzeti Bank, mennyi pénzt visznek a magyarok külföldre. Nem a külföldi webshopok miatt gyengélkednek a magyar boltok, de a határ túloldalára egyre többen járnak át vásárolni.
Alacsony áraival egyelőre a veszteséget halmozza a kínai Temu, amely a kellő méret elérése után hozhat nyereséget. A magyar piacot fél év alatt meghódította, az e-kereskedők máris attól tartanak, hogy néhány év alatt monopolhelyzetbe kerülhet.
Félmilliárd forintra becsülik csak decemberre a Temu reklámköltéseit piaci elemzők. Arra is figyelmeztetnek, hogy ha sikerrel uralja le a piacot a kínai kiskereskedő, akkor eltűnnek a mostani kedvezmények, és egy olyan kereskedő maradhat a nyakunkon, akivel szemben nehéz lesz érvényesíteni a vásárlói jogokat. A hazai kereskedők védelme érdekében állami beavatkozásra is számítanak, de létrehozták a Temu Indexet, hogy megmutassák mennyire nyomulnak a kínaiak.
Egy nap többet költenek, mint egy magyar cég egy hónapban.
Igyekeznek elkerülni az online kereskedők, hogy bukjanak a Magyar Posta kötelezően rájuk erőltetett szállítási szolgáltatásain, van, aki ezért pluszköltséget számolna fel.
Tavaly ősz óta Magyarországon is hódít a Temu, csak úgy ömlenek a közösségi médiából filléres ajánlatai. Az új társaság elképesztő ütemben terjeszkedik a világban, benyomult a nála alig idősebb Shein vadászterületére, rögtön ki is robbant köztük a háború. A vásárlókat ez nem zavarja, úgy költenek mindkettejüknél, mintha nem lenne holnap, pedig az adatkezelési gyakorlatokkal szemben komoly aggályok merültek fel, és a vádak szerint az üzleti modell mindkét esetben kizsákmányoláson és kényszermunkán alapul.
A kínai online boltok népszerűsége 2022 második felétől ívelt fel. Összeszedtük az okokat. Cikkünkben arról is olvashat, milyen gondokkal küzd a magyar internetes kiskereskedelem.
Van, amikor az árut sem szállítják, van, amikor az adót csalják el. Utóbbi tavaly 4 milliárdos tétel volt.
Jócskán felgyorsítja szállításait a Kifli.hu, egyben további fejlesztéseket tervez a magyar piacán. Mint azt Gabriel Makki, a vállalat ügyvezetője elmondta, a cég Magyarország minden sűrűn lakott részét bevonná a szolgáltatási körbe, ennek fontos következő lépéseként a kereskedő vállalat egy új elosztóközpont megnyitását tervezi.
Már több mint száz településen érhető el az online élelmiszerbolt szolgáltatása.
Az élen nincs változás, de az jócskán átalakult, hol vásárolunk élelmiszert. Megjelent a GKID 2022-es e-kereskedelmi toplistája.
Közgazdaságtani fogalomként indultak, mára az online kereskedelem fontos szereplői. A long-tail kereskedők az utóbbi időben megerősödtek, de könnyen le is morzsolódhatnak, ha nem figyelnek néhány tendenciára. De kikről is van szó pontosan, miben másak és hogyan lehetnek jobbak?
A magyar lakosság csökkenő reálbérekkel, csökkenő vásárlóerővel vág neki a karácsonyi szezonnak. A kiskereskedelmi forgalom már most csökken, a vásárlók egyre érzékenyebbek az árakra. Viszont a tavalyinál jobb áruellátottság, nagyobb készletek és fokozódó piaci verseny miatt az akciószezonban a kereskedők várhatóan nagy árleszállításokkal rukkolnak elő.
A cseh Pilulka a Rossmannal, a dm-mel és a Müllerrel akar versenyezni.